فایل ها و پوشه ها را ریشه کن کنید

به وبلاگ هرچی که بخوای - عمومی خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
لینکستان
پروفایل
موضوعات
عکس
عکس های جالب
عکس های سیاسی
عکس های مذهبی
عکس های خنده دار
کاریکاتور
فتوکاتور
عکس منظره
والپیپر
موزیک
موزیک جدید
موزیک طنز
موزیک ایرانی
موزیک خارجی
موزیک تیتراژ فیلم ها و کارتون ها
دانستی
دانستنی های جهان
دانستنی های جالب
ترفند
ترفند ویندوز و رجیستری
ترفند کامپیوتر
ترفند اینترنت
ورزشی
اخبار فوتبال
فروشگاه
پوشاک
کتاب
موبایل
وسایل آرایشی
محصولات جالب و سرگرمی
وبلاگ
اخبار وبلاگ
اس ام اس
اس ام اس طنز
اس ام اس سرکاری
اس ام اس عاشقانه
آموزش
آموزش رانندگی
آموزش نرم افزار های کامپیوتری
تکنولوژی
موبایل
خودرو
کامپیوتر
دانلود
دانلود فونت
دانلود نرم افزار
دانلود بازی
داستان
داستان عاشقانه
داستان طنز
داستان تاریخی
داستان مذهبی
طنز
عکس خنده دار
جوک
اخبار
اخبار عمومی
اخبار ورزشی
اخبار فناوری
اخبار سیاسی
دیگر
فال
اضافات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 175
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: KolahZary.LoxBlog.Com

تبلیغات

فایل ها و پوشه ها را ریشه کن کنید

فایل ها و پوشه ها را ریشه کن کنید

اگر پاک کردن فایل های خود را به ویندوز بسپارید، آن ها را به طور کامل از بین نمی برد. اگر می خواهید اثری از آن ها باقی نماند، بهتر است آن ها را با استفاده از برنامه ی Eraser نابود کنید.

هنگامی که فایل یا پوشه ای را پاک می کنید، حتی پس از خالی کردن سطل آشغال ویندوز نیز آن فایل یا پوشه به طور کامل از روی سخت دیسک کامپیوترتان پاک نخواهد شد، بلکه ویندوز، آن را فقط از فهرستی الکترونیکی که مشخص می کند هر فایل و پوشه در کجا قرار دارد، بیرون می آورد. از دید کاربران عادی، به نظر می رسد که چنین فایل یا پوشه ای دیگر قابل دسترسی نیست، اما کسی که قدری با شیوه ی کار کامپیوتر آشنا باشد، می داند که تقریباً تمام اطلاعات پاک شده را، حتی پس از خالی کردن سطل آشغال ویندوز، می توان به خوبی بازیابی کرد.
بنابراین اگر به حفظ امنیت در کارتان اهمیت می دهید، نیاز به برنامه ای مانند Eraser خواهید داشت تا اسناد مهم تان را به سرعت و به سادگی معدوم کنید و هیچ اثری از آن ها در سخت دیسک کامپیوترتان باقی نگذارید تا حتی دست برنامه های مخصوص بازیابی اطلاعات هم به آن ها نرسد. اما یک نکته را فراموش نکنید: از آن جایی که این برنامه فایل ها را به کلی معدوم می کند، باید در استفاده کردن از آن دقت کنید تا اسناد به درد بخورتان را اشتباهی از بین نبرید. به طور کلی، داشتن نسخه ی پشتیبان از اسناد و اطلاعات مهم، بسیار اهمیت دارد.

گام 1
 

مرورگر اینترنت را باز کنید، و به نشانی زیر بروید:
www.heidi.ie/node/6. هنگامی که صفحه باز شد، دکمه ی Download را در آن کلیک کنید( در بالای صفحه). در صفحه ی بعد، نگارش های مختلف برنامه برای سیستم های عامل متفاوت معرفی می شوند. دکمه ی Download را رو به روی نگارش دلخواه تان( که با سیستم عامل کامپیوترتان هم خوانی دارد و احتمالاً همان گزینه اول است) کلیک کنید. در صفحه ی بعد نیز، باز باید یکی از لینک های موجود را کلیک کنید. برای اغلب کاربران، همان لینک اول(یعنی فایلEraserSetup32.exe) مناسب تر است. آن را کلیک کنید و هنگامی که پیامی در صفحه ظاهر شد، دکمه ی Save را بزنید.

گام 2
 

سپس باید مقصدی را برای فایلی که می خواهد دانلود شود تعیین کنید، و بعد دکمه ی Save را بزنید( احتمالاً میز تحریر ویندوز مکان مناسبی است). پس از این که فایل دانلود شد، روی آیکن آن کلیک دوبل بزنید تا مرحله ی نصب کردن ان اغاز شود. به هشداری که احتمالاً ویندوز می دهد توجه نکنید و مراحل نصب را تا انتها ادامه دهید. در پایان، دکمه ی Finish را بزنید و چند لحظه بعد، برنامه ی Eraser به اجرا در خواهد آمد. ما بعداً به سراغ خود این برنامه خواهیم رفت، اما فعلاً دکمه ی بستن آن را بزنید( با علامت x در بالا- سمت راست) تا پنجره ی برنامه بسته شود.

گام 3
 

برای استفاده کردن از برنامه ی Eraser سه روش مختلف وجود دارد، اما پرطرفدارترین روش آن، استفاده از کلیک راست است. در حالت عادی، هنگامی که روی فایلی کلیک راست می زنیم، فهرستی از فرمان های گوناگونی که می توان روی آن فایل اعمال کرد، ظاهر خواهد شد که یکی از آن ها، همان Delete عادی است. اگر برنامه ی Eraser روی کامپیوتر نصب شده باشد، گزینه های جدیدی به فهرست کلیک راست افزوده می شوند. در این جا برای آزمودن عملکرد این برنامه، فایلی آزمایشی از نوع متنی را روی میزتحریر ویندوز ایجاد کرده ایم تا عملیات انهدام روی آن انجام شود. روی این فایل کلیک راست می زنیم و گزینه ی Erase را انتخاب می کنیم.

گام 4
 

از آن جایی که پاک کردن با استفاده از برنامه ی Eraser برگشت ناپذیر است، این برنامه همیشه پیش از پاک کردن، از کاربر تأییدیه می گیرد. بنابراین در پیامی که برای تأیید کردن ظاهر می شود، دکمه ی Yes را می زنیم. به طور پیش فرض، این برنامه همیشه گزارشی از چیزهایی که پاک کرده ایم ارایه می دهد که این گزارش را می توان برای بررسی های آتی، ذخیره کرد. فعلاً کاری با آن نداریم، پس دکمه ی Close را می زنیم تا بسته شود. حالا بیایید روی سطل آشغال ویندوز کلیک راست بزنیم. توجه کنید که اکنون در فهرستی که با زدن کلیک راست روی سطل آشغال ظاهر می شود، گزینه های متعددی برای پاک کردن فایل ها به وجود آمده است: ما گزینه ی 7-Pass Scheiner را انتخاب می کنیم که اطلاعات را 7 بار بازنویسی می کند.

گام 5
 

بار دیگر هنگامی که برنامه از شما تأیید می خواهد، دکمه ی Yes را کلیک کنید تا سطل آشغال ویندوز خالی شود. استفاده کردن از کلیک راست برای پاک کردن فایل ها با استفاده از برنامه ی Eraser بسیار ساده است و در همه جای ویندوز نیز امکان پذیر است. اما اگر بخواهید موشکافانه رفتار کنید و از امکانات دیگری که این برنامه را در اختیارتان می گذارد نیز سر در بیاورید و آن ها را هم به کار بگیرید، باید وارد خود برنامه شوید. پس دکمه ی Start ویندوز را بزنید، نشانگر ماوس را روی All Programs ببرید و برنامه ی Eraser را کلیک کنید. پس از مدتی، پنجره ی اصلی برنامه باز خواهد شد. توجه کنید که در ستون سمت چپ برنامه، دو آیکن وجود دارند: On Demand و Scheduler.

گام 6
 

نخست مطمئن شوید که گزینه ی On Demand انتخاب شده است، سپس پوشه ای را که شامل فایل هایی است که می خواهید از شرشان خلاص شوید، در ویندوز باز کنید. فایل های مورد نظرتان را در آن پوشه انتخاب کنید و آن ها را با استفاده از ماوس، بگیرید و به درون بخش اصلی پنجره ی برنامه ی Eraser بیندازید. با این که خودتان تمام فایل ها را انتخاب کرده اید و درون برنامه ریخته اید، اما هنوز هم نکاتی ایمنی وجود دارند که برنامه، آن ها را رعایت می کند تا فایلی اشتباهی پاک نشود: باید فایل ها را در برنامه انتخاب کنید و دکمه ی Run را بزنید. سپس پیام هشداری ظاهر خواهد شد که باید آن را نیز با کلیک کردن دکمه ی Yes تأیید کنید. با این کار، فایل های انتخاب شده به طور کامل از روی سخت دیسک پاک می شوند.

گام 7
 

حالت Scheduler برای این خوب است که بخواهید پاکسازی سخت دیسک کامپیوترتان به طور مرتب و به تناوب انجام شود ( این از آن کارهایی است که به سادگی فراموش می شود). می توانید برنامه ی Eraser را وادار کنید که هر هفته تمام سخت دیسک کامپیوترتان را بگردد و هرچیزی را که در فضاهای بلااستفاده ی آن جا خوش کرده است، از بین ببرد. برای این کار، نخست منوی File را در بالای صفحه کلیک کنید و در فهرست آن، گزینه ی New Task را انتخاب نمایید. هنگامی که پنجره ای باز شد، مطمئن شوید که گزینه Unused space on drive در بالای آن علامت خورده است. سپس فهرست زیر آن را باز کنید و درایو دلخواه تان را انتخاب نمایید. اگر می خواهید پس از این که عملیات پاکسازی به پایان رسید، کامپیوترتان به طور خودکار خاموش شود، در پایین پنجره، در فهرست When finished، گزینه ی Shutdown system را انتخاب کنید. سپس می توانید وارد زبانه ی Schedule شوید تا برنامه ریزی این کار را انجام دهید. در این بخش می توانید تعیین کنید که می خواهید عملیات پاکسازی در چه روز و چه ساعتی انجام شود. در پایان، دکمه ی OK را بزنید تا دستورتان ثبت شود.

گام 8
 

برنامه ی Eraser تنظیمات گوناگونی دارد، که می توانید از آن ها استفاده کنید تا برنامه مطابق سلیقه ی شما کار کند. برای این کار، منوی Edit را در بالای پنجره ی برنامه کلیک کنید تا فهرست آن باز شود. سپس گزینه ی Preferences و بعد، General را انتخاب نمایید. در این جا می توانید تعیین کنید که آیا برنامه، گزارشی نمایش بدهد و یا این که در چه مواقعی گزارش بدهد. اگر علامت کنار گزینه ی ...Add menu item to را بردارید، گزینه های مربوط به این برنامه از فهرست هایی که با کلیک راست زدن روی فایل ها و پوشه ها ظاهر می شوند، حذف خواهند شد. در صورت تمایل، و به ویژه اگر کس دیگری هم از کامپیوترتان استفاده می کند، می توانید برای اجرا شدن این برنامه، رمز عبور تعیین کنید. به این ترتیب اگر کسی کنجکاوی بیش از حد نشان بدهد و اشتباهی بخواهد فایلی را با این برنامه پاک کند، باید رمز عبور را بداند. برای این کار، دکمه ی Step protection را در پایین پنجره بزنید و رمز عبور دلخواه تان را دو بار بنویسید و دکمه ی OK را بزنید.

منبع:صفر و یک، شماره 26.



 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط شادمان کلاه زری در پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, در ساعت 4:9 | |

درباره وبلاگ

این وبلاگ قبلا در پرشین بلاگ فعالیت می کرد و به دلیل مشکلات موجود در پرشین بلاگ به لوکس بلاگ منتقل شد. این وبلاگ نویسنده فعال می پذیرد، درخواست همکاری خود را در قسمت نظرات بفرستید. متاسفانه به وجود مشکلات موجود در سیستم لوکس بلاگ به زودی آدرس وبلاگ به kolahzary.mihanblog.com تغییر می کند...
آرشيو
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
شادمان کلاه زری
قاصدک روحی
لينكستان
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هرچی که بخوای - عمومی و آدرس kolahzary.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. توجه داشته باشید که لینک ها پس از مدتی به صفحه لینکستان> منتقل می گردد





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

بانک اطلاعات پزشکی
تجارت الکترونیک
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا

آرشيو پيوندهاي روزانه

تبلیغات

CopyRight| 2012 , kolahzary.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By KolahZary | Template By: KolahZary.LoxBlog.Com